יום ראשון, 9 במרץ 2014

מידע עסקי על גוש חלקה

גוש חלקה
מהם גוש וחלקה, מהי משמעותם, וכיצד ניתנים מספרי הגוש והחלקה לכל נכס. מהי חשיבות רישום הנכס בטאבו, ומהו נסח טאבו?
גוש חלקה

לכל שטח / קרקע / נכס במדינת ישראל יש מספר זיהוי. כל אחד מן הנכסים מזוהים על ידי מספר גוש ומספר חלקה כאשר חלק מן הנכסים (בד"כ בתים משותפים) מזוהים גם על פי תת חלקה. הגוש מראה מתחם מסוים, כאשר יתכן ונכסים רבים יזוהו על פי אותו מספר גוש. החלקה מראה מבנה ספציפי, כאשר יתכן ובניין שלם יזוהה על פי אותו מספר גוש וחלקה, אך כל אחת מן הדירות תקבל מספר זיהוי אחר על פי – תת החלקה. מספרי תת החלקות יהיו שונים ויחולקו על פי מספר הדירות באותו בניין או מספר יחידות הדיור באותה החלקה.
מספרי תת החלקות ניתנים על פי תכניות הבניין, כאשר מגישים את המסמכים לרישום המגרש בפנקסי בתים משותפים או בעת תהליך רישום הבית כבית משותף. מספרי תת החלקות על פי רב תואמים למספר הקומה.

נסח הטאבו ומספרי גוש החלקה לגבי עסקים בישראל הוא זהה לחלוטין לזה הפרטי, וניתן למצוא בדוחות מידע עסקי גם פרטים מנסח הטאבו, למשל למיש שיך מבנה מסוים לפי ח.פ של החברה.

 חשיבות רישום הנכס בטאבו

רישום נכסים בטאבו (בלשכת המקרקעין) הינה בעלת חשיבות רבה ויתרונות רבים.
 - ערכם של הנכסים הרשומים בטאבו גבוה יותר מערכם של נכסים שלא נרשמו בטאבו.
-  נכסים הרשומים בטאבו כל ההליכים הקשורים לתהליכי קניה ומכירה כולל קבלת משכנתא יהיו מהירים וקלים יותר.

כאשר מדובר ברכישת נכס מקבלן, חלה חובה על הקבלן לבצע את הרישום בלשכת המקרקעין ולסיימו תוך שנה, סעיף זה חייב להיות מצוין בחוזה הרכישה, למרות שעל פי חוק חלה חובה על הקבלן לבצע את הרישום תוך תקופת זמן מוגדרת. ניתן להפיק נסח טאבו לפי כתובת או נסח טאבו לפי גוש חלקה

מהו נסח טאבו

נסח הטאבו הינו תעודה המאשרת כי הנכס שרכשתם הינו בבעלותכם. כל עסקת נדל"ן חייבת להסתיים ברישום הנכס בטאבו. לפני רכישת כל סוג של  נדל"ן מומלץ להוציא נסח טאבו על מנת לוודא שמי שעומד מולנו ומוכר לנו את הנכס הינו בעל הזכויות הרשום בטאבו. יש לעיין בנסח הטאבו ולוודא כי לא נרשמו הערות אזהרה לטובת צד ג', משמע כי אין כל התחייבות קודמת על הנכס. יש לבדוק האם הנכס מופיע כבית משותף (הוכחה כי הנכס רשום בפנקס הבתים המשותפים), במקרה כזה יהיה גם מספר תת חלקה.

- בנסח הטאבו יצוין גם גודל הנכס (נטו)
- האם קיימים עיקולים או שיעבודים על  הנכס.
- אם צוין כי קיים "תקנון מוסכם" בין הדיירים קיימת הערה בנסח הטאבו בגין קיומו.
-         אם קיימות הצמדות לנכס (כגון חניה, גג) הן יופיעו בטאבו.
-         אם רשום חכירה על הנכס משמע כי הנכס "מושכר" לתקופה מסוימת ותאריך סיום החכירה יצוין .

למידע נוסף כנסו לאתר טאבוצ'ק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה