יום שני, 21 באוקטובר 2013

כיצד למנף את העסק באמצעות מידע עסקי

כיצד למנף את העסק באמצעות מידע עסקי

כולנו יודעים כי ידע = כח.
המידע העסקי נחשב גם הוא ל"כח" ואם משתמשים בו בחכמה ובתבונה הוא יכול להפוך לכלי אסטרטגי אשר יסייע לקבלת ההחלטות נכונות ומושכלות אשר יובילו למינוף ומקסום היכולות העסקיות של הארגון.

המידע העסקי הוא אחד מן הכלים החשובים והחיוניים ביותר בעבור כל אחד מן העסקים.
ארגון אשר לא ידאג להתעדכן במידע העסקי לא יוכל לשרוד לטווח הארוך. לכל אחד מן הארגונים יש את הדרכים והשיטות לאיסוף המידע העסקי, כאשר הדרך הטובה ביותר הינה להעסיק אנשי מקצוע אשר ישמשו כמודיעין עסקי, אך ברור, כי לא כל אחד מן הארגונים יכול להרשות לעצמו את הפריבילגיה ויש גם ארגונים שיעדיפו, מסיבות שונות (בד"כ כלכליות) להתעדכן במידע העסקי בכוחות עצמם. הדרכים הנפוצות ביותר לאיסוף מידע עסקי הינן באמצעות התקשורת, האינטרנט, ירידים, תערוכות, כנסים, סקרי שוק, מחקרים וכו'. מידע עסקי צריך להיות רלוונטי, מהימן ועדכני. מומלץ מאד לדאוג להתעדכן באופן שוטף ולהשתמש במידע כל עוד הוא "חם" על מנת שיהיה אפקטיבי.

מנהלי הארגון אמורים לקבל את המידע העסקי  לאחר שאנשי המודיעין העסקי סיננו ועיבדו את המידע ותרגמו אותו למידע חיוני כדי שיוכל לשמש ככלי אסטרטגי ויסייע למינוף העסק.

לעיתים, חלק מן המידע העסקי החיוני מנוהל במחלקות השונות בארגון (כגון מח' כספים, כח אדם וכו'), אך אותן מחלקות אינן מאויישות באנשי מקצוע מתאימים שיוכלו לתרגם את המידע העסקי ולהפיק ממנו את המרב. רק לאנשי מקצוע שתפקידם לאסוף מידע עסקי יש את הכלים לאיסוף החומר וניתוחו והם אלה שצריכים לאסוף את המידע העסקי (הקיים גם בתוך מחלקות הארגון) והם אלה שיסייעו לארגון לתרגם את המידע, להפכו למדדים הנכונים ולהציגם למנהלי הארגון על ידי אובייקטים ויזואליים וזאת על מנת לתרום לחשיבה העסקית, לסייע להפקת תובנות שיובילו לקבלת החלטות נבונות, לנתח את תמונת המצב הכללית של הארגון, להבין, לנהל או לבקר את הביצועים העסקיים של הארגון והתנהלותו  וכל זאת על מנת למנף את העסק.

בניית מפת דרכים וליווי תהליכי RFP ל- BI של ארגון

על מנת לנצל את המידע העסקי בצורה האופטימלית ביותר מומלץ לכל אחד מן הארגונים (גם הותיקים) להתחיל בבניית "מפת דרכים" שבאמצעותה ניתן יהיה לממש את המידע העסקי שברשותם.
מפת הדרכים תיבנה לאחר צבירת המידע העסקי והיא תשמש כתכנית עבודה שתקדם את הארגון למשך השנים הקרובות.  בתהליך צבירת המידע ובניית מפת הדרכים יש לפעול במספר דרכים:

-          פניה לראשי המחלקות והבנת הצרכים העסקיים של כל אחת מן המחלקות בארגון.

-          איסוף המידע העסקי הקיים בארגון, בדיקתו, תרגומו והתאמתו לצרכים העסקיים של הארגון.

-          איסוף מידע על הגורמים החיצוניים שעימם קשור הארגון כגון ספקים, יצרנים לקוחות ומוצרים שונים. יש לבדוק האם הספקים, היצרנים והמוצרים שעימם עובד הארגון מתאימים את עצמם לתקציב הארגון.

-          בדיקת זמינות בדיקת הכלים העומדים לרשותה של החברה והסקת מסקנות כיצד ניתן להפיק את המירב מן הכלים הללו.
יש לבדוק האם הכלים הטכנולוגים מספיקים או לא, והאם כדאי להחליפם ולהתאימם מחדש לצרכי העסק.

-           איסוף מידע אודות לקוחות - פניה ללקוחות ותיקים, איתור לקוחות חדשים, מסע פרסום, קידום מכירות, בדיקת סקרי שוק, מחקרים וכו'.

זיהוי התנהגויות ודפוסים מהעבר

לכל ארגון יש מאגר נתונים לפיו ניתן יהיה לבצע בדיקה מקיפה, לבחון ולזהות דפוסי התנהגות מן העבר, וזאת על מנת ללמוד לקחים, לתקן טעויות ולתכנן את פעולות העתיד.

הקמת יחידות מידע ניהולי (BICC, IM)

הקמת יחידות מידע ניהולי בד"כ תכלול ותאגד אנשי מקצוע המתמחים בתחומים הטכנולוגיים, האנאליטיים והעסקיים  על מנת למקסם ולמנף את היכולות העסקיות של הארגון. כדי שהיחידות הללו יצליחו מומלץ לפעול באופן הבא:

-          לקבוע מחדש את המבנה הארגוני של היחידה

-           לדאוג לשבץ את אנשי המקצוע בתפקידים המתאימים ולהגדיר לכל אחד תפקיד

-          להגדיר את תפקידי היחידה

-          לדאוג שהיחידה תתופעל באופן שוטף

-          לדאוג למנהלי ה – BI לליווי מקצועי ולכלים המתאימים כדי שישכילו לתכנן אסטרטגיות, לעשות את השיקולים הנכונים ולקבל את ההחלטות הנכונות ולדאוג לתכנון הארגוני של היחידה תוך כדי בניית התהליכים הארגוניים ביחידה.

 

תכנון והקמת יישומי שיווק אנאליטי

אחד מן הדברים החשובים ביותר בשיווק הוא להבין את צרכי הלקוח. כאשר משווק יבין את צרכי הלקוח הוא יוכל להגיש לו הצעה טובה וממוקדת, תוך כדי התחשבות באלמנטים רבים ושונים. הצעה ממוקדת תגדיל את הסיכוי שהלקוח יבצע רכישה וישאר במאגר שלנו.

כדי להגיע לליבו של הלקוח יש לבנות מערך שיווק אנליטי המושתת על מודלים סטטיסטיים, ניתוחים ותהליכים שנבדקו באמצעות איסוף נתונים על מנת להגיע לקהל היעד של המוצר הספציפי של הארגון, לשם כך יהיה צורך לפתח אפליקציות
BI שונות שבהן נעזר כדי לנתח את המידע.

איתור המידע העסקי

בעידן זה, בעקבות הטכנולוגיה המתקדמת קיים עומס רב של מידע עסקי והדבר מקשה מאד על מציאת המידע הרלוונטי לעסק. על מנת שהמידע יוכל לשמש את הארגון ביעילות יש להקפיד לאתר את המידע המדוייק, העדכני, הרלוונטי, המהימן והאקטואלי ביותר. עסקים, חברות וארגונים מתבססים על מידע עסקי שברשותן כגון מידע על לקוחות, ספקים, יצרנים, מוצרים, חברות מתחרות, סקרי שוק, מחקרים וכו', המידע משמש בעבורן ככלי אסטרטגי לקבלת החלטות נכונות שיסייעו למנף את העסק באמצעות קבלת החלטות נכונות.

כל מידע שגוי עלול לגרום לקבלת החלטות שגויות והפעלת אסטרטגיות מוטעות שיפגעו בארגון.


לצידע נוסף:  www.limited.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה